söndag 29 augusti 2010

Ulf hör av sig till mig!

Ulf Lekholm har skickat ett trevligt mail till mig med anledning av husprojektet. Så här skriver Ulf bland annat:

"Tack för ett synnerligen trevligt meddelande som låg i min brevlåda idag när jag kom till Stocken. Jag har länge tänkt på att det skulle vara roligt att veta lite mer om husen i Stocken - och kanske just om mitt eget - men jag har inte kommit längre än till att fundera på detta. Så ser jag ditt meddelande - det är fantastiskt!

Jag heter Ulf Lekholm - och bor på Lavens Lid nr 3. Huset heter Amborgs - och har tillhört familjen Torstensson. Jag köpte fastigheten 2001 av Lars Torstensson - som är bror til Karl-Hugo Torstensson - vilka båda skall vara barnfödda i huset eller i alla fall uppvuxna där. Deras far och mor har tydligen köpt huset i början av 19-hundra talet. Enligt uppgift skall huset i sina äldsta delar vara från 1890 - men det har renoverats och byggts till flera gånger sedan dess. Jag har dock inga gamla bilder på huset."


Jag kunde svara Ulf att hans hus är nr 44. Och så en liten koppling till min släkt också:
"Torsten Bernhardsson som ägde huset (Karl-Hugos och Lars pappa) var bror till Adolf, som var gift med min mammas moster Hedvig (det fina huset på Grindvägen som bytte ägare i somras). Det finns många kopplingar mellan husen på Stocken och det ska bli så spännande att skriva husens historia."

Ulf lovar att försöka påverka de han kan till att också höra av sig till mig. Sådant gillar jag! Alla kontaker är viktiga för projektet.
Hör av dig du också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar