måndag 23 augusti 2010

Det finns så mycket värt att berätta!

Häromdagen berättade jag för er om morbror Helges café (kolla inlägget nedan). En sysselsättning som astmasjuke Helge började med hemma i föräldrahemmet på Stockeberget 1 för att tjäna pengar trots sin sjukdom och som han sedan utvidgade i ett eget hus.

Det är sådana berättelser som jag vill ha många fler av! Hur har människorna på Stocken levt och haft det? I det stora, men lika gärna i det lilla. Alla historier är viktiga! Gärna kryddat med bilder.
Det finns nämligen inte så många kända bilder från Stocken. Min teori är att det beror på att Stocken var ett av de fattigaste fiskesamhällena. Det var ont om kameror och det fanns inte så mycket att berätta, kanske människorna tyckte. Fattigt och enkelt, inte så mycket att dokumentera.

Men det tycker jag, som ni säkert förstår. Jag brinner av att berätta människornas historia. Och husens!

Det finns flera olika möjligheter att komma i kontakt med mig:

* Titta in till mig på Gamla vägen 5
* Maila mig på elisabet.back@hotmail.com
* Ge kommentarer här på bloggen
* Ring mig på 0304-506 85 eller 0705-59 99 06


Jag behöver din hjälp om det här ska kunna genomföras!
Vem av er blir först med att berätta något för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar