tisdag 24 augusti 2010

Oj, nu blåser det!

Tillbaka på härliga Stocken!
Inget regn, men väl styv kuling. Just nu 16 m/sek säger Sjöräddningens vädersajt. Ska bli upptill 18 m/sek i natt.
Då tar det tag rätt ordentligt i hustaket. Dock ingen fara. Här har blåst många gånger förr i det här gamla huset och det står kvar.
Lite höststämning här faktiskt när Thelma hund och jag tar en liten sväng.
Inte många människor heller. Några "gubbar" är nere och tittar till sina båtar. Kan nog vara läge att ha de bra förtöjda när västanvinden tilltar framåt kvällen.

Jag är nöjd över att datorn är inkopplad igen. Och att skrivaren fungerar.
Fick utmärkt god mat av syster och svåger när jag kom, så nu är det bara att köra på.
Husdokumentationen kan börja!
Lånade tre böcker på biblioteket på Ellös på vägen hit. Fast den bok jag längtat efter mest hade inte kommit till bibliotektet på Henån. Hoppas den kommer på måndag. Köpte i alla fall några winerbröd till den fantastiskt trevliga och hjälpsamma damen på biblioteket på Henån.
Hon hjälpte mig lika bra idag, som för några veckor sedan. Bra service på Ellös också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar