onsdag 25 augusti 2010

Ovädret lugnar sig lite?

Jag sov gott i natt tills ovädret lugnade ned sig...
Ja, så var det faktiskt. På småtimmarna lugnade vinden sig betydligt och det blev tyst och stilla i huset igen.
Jag tog en tidig promenad, utan Thelma. Hon har varit lite halt de senaste dagarna och får därför gå lite försiktigare ett tag till, även om hon är mycket bättre nu. Efter min promenad på runt 45 minuter hämtade jag henne och vi gick bort till campingen. Det är väldigt tyst där nu. De få camparna (ja, det finns de som ligger i tält också! Måste vara blött!) kommer mestadels från Tyskland och Holland. Få svenska bilar.

Sjöräddningen säger att det nu blåser 13 m/sek vid Måseksär. Ska öka lite under eftermiddagen och kvällen. TV-vädret varnar för 20 m/sek i byarna.

Nu ska jag åka in och handla. Tänkte baka bullar att ha med mig när jag åker på "hembesök" i eftermiddag. Måste "bulla upp" nu när jag ska hälsa på folk som ska få hjälpa mig med husdokumentationen.

Ska försöka hinna dela ut flygblad i brevlådorna på Stocken också innan jag åker till Nösund.



Kanske kan det bli sol?


Här uppe på bergets topp, på "Russa", tänds påskefyren på påskafton. Det lär ha stått ett röse här uppe en gång i tiden.




Orust Kajak har det blött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar