söndag 3 april 2011

Tack Falkenberg och grattis Lena!

Det här är Lena Strömberg.
Lena är ny nyhetschef på Hallands Nyheters redaktion i Falkenberg.
Jag kom till Falkenberg 13 december för att sköta jobbet som tf nyhetschef under tiden en ny nyhetschef rekryterades. Jag funderade ett tag på att chocka redaktionen och komma som en Lucia första arbetsdagen, men jag fegade ur.
Efter tre och en halv månad var det dags att ta farväl i fredags. Lite sorgligt kändes det. Jag har fäst mig vid medarbetarna på HN, på alla avdelningar. Jag har blivit så väl mottagen och omhändertagen att det kommer att vara fina minnen som värmer hela livet.

Jag blev väldigt överraskad när medarbetarna kom och sjöng Luciasången i fredags. Jag satt där vid desken och plötsligt hörde jag skönsång. Lucia på första april? Ett skämt? Nej, ett initiativ som gladde väldigt mycket.



Foto: Anders Lindström
Lena Strömberg och jag på Hallands Nyheters centralredaktion i Falkenberg.


Foto: Anders Lindström
Här kommer Lucia på första april! Gissa om jag blev överraskad och MYCKET glad!



Foto: Maria Gredeskog
Jag fick en fin keramikskål och en handduk med fisk på. Fisken har en speciell historia men det tar jag och berättar mera om senare.


Foto: Anders Lindström
Det har varit väldigt givande att sitta på centralredaktionen på HN. Nära redigerarna, fotograferna och webben. Här får jag en orkidée av Roland och redigerarna...


... och då ska Roland naturligtvis ha en kram.


Foto: Anita Nyman
Den här gubben kommer jag att minnas. Vilken mustasch! Vilken bra redigerare! Vilken bra arbetskamrat! Tack Roland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar