fredag 8 april 2011

Lågt vatten - högt vatten

Jag blev hörsammad i min längtan efter att höra blåsten ta tag i taket.
Idag blåser det än mer än igår.
17 m/s vid Måseskär.

Vi går vanliga vägen i alla fall, Thelma och jag.
Nästan nere vid havet börjar Thelma spana nedåt stigen.
Jag ser ingenting.
Efter ett tag upptäcker jag vad hunden såg betydligt tidigare, eller i alla fall kände lukten av. Det kommer en man gående. Inte speciellt vanligt, för att inte säga att det händer aldrig. Vi hälsar glatt godmorgon på varandra.

Vattenståndet är högt. Det ser ni på mina bilder nedan. Undrar hur mycket som skiljer? En halvmeter?


Så här fint syns stenen när det är stilla väder och lågvatten...



... och så här såg det ut idag när vinden ligger på från väster och det är högt vatten. Naturen är spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar