torsdag 28 april 2011

Från testamente till vandrarhem

Vilken tur att jag är ledig! Jag behöver varenda minut jag kan få för att göra så mycket jag kan innan jag jag åker till Katrineholm.

Idag är det dags för kapitlet om Tofta gård, Anders Falk, testamentet, vandrarhemmet och en intervju med prästen Ingemar Ekström, som i egenskap av kyrkoherde i Morlanda församling enligt stiftelsens statuer är ordföranden i Falkiska donationens direktion.

Att det skulle vara så mycket att göra med en 158 år gammal stiftelse det hade Ingemar Ekström inte räknat med när han fick jobbet som kyrkoherde här för fem år sedan. Men så är det också ett historist arv och testamente han vådrar och sköter.


Nej, det är inte Hans Johansson till vänster som är prästen, fast man kanske skulle kunna tro det på gesten. Det är Ingemar Ekström till höger som är kyrkoherde.
Hans är tillsammans med Mia Laurell arrendator av Tofta gård där de bedriver vandrarhem. Här diskuterar Hans aktuella frågor med kyrkoherde Ingemar Ekström.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar