måndag 25 april 2011

Grells bor i "Georgses" hus

- Jag ser dig hela tiden fram och tillbaka med ett papper i handen, sa Nancy till mig.
Och det kan nog stämma. Helgen har varit intensiv. Det gäller att passa på när det är mycket folk här ute som man kan prata med.
Till exempel tog jag en bild på 4/5-delar av familjen GrellGamla vägen 8.
Grells bor i "Georgses" hus.
Georg Johansson föddes 1902 i vårt Hur nr 19Gamla vägen 5.
Han kom hem till Stocken igen efter att ha varit i Amerika. Där hade han tjäntat pengar så han kunde bygga huset 1934 och så startade han taxirörelse på Stocken. Det kommer jag att skriva om i boken och då passar det bra att ha en aktuell bild på ägarna till Hur nr 71.

Ett problem är att jag inte har något bild på Georg.
Har du????????????????


Familjen Grell består av mamma Marie, pappa Göran, och barnen Tilda, Lisa och Viktor (han saknas på bilden).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar