fredag 8 april 2011

Årets första blåsippa!



Jag tar en paus i bokarbetet och går på eftermiddagspromenad med Thelma.
Vi tar vägen förbi Tofta och in över Nordängarna, eller Aspelunden som jag brukar kalla det.

Årets första fjäril (citronfjäril, tror jag) flyger förbi och snart ser vi också fina små spröda blåsippor som tittar fram genom fjolårslöven.

Underbart!
(Det gör alls ingenting att Thelma rullar sig i något äckligt och luktar hemskt, eller att jag trampar i gyttja och blir alldeles blöt om fötterna)

Det har mojnat och det blåser inte alls lika mycket längre.
Grannen och jag konstaterar att det är så vårskönt.

2 kommentarer:

  1. Bästa vårtecknet även för oss som inte har tillgång till havet!!

    SvaraRadera
  2. När jag gick samma runda idag så fanns det många fler. Inte ett hav av blåsippor än, men många var det.

    SvaraRadera