tisdag 19 april 2011

Första kapitlet hos tryckeriet!

Oh, vilken glädje jag har idag!
Jag har fått en offert från ett tryckeri Grafisk Support Dahlberg AB i Göteborg, sagt ja, så nu kör vi!
Det första kapitlet är redan inlämnat till Jimmy som ska hjälpa mig med layouten. Det är faktiskt riktigt mycket pyssel med att få allt att bli så bra som möjligt. Det är många bilder, både svartvita gamla och nytagna färgbilder som ska med.

En del av boken kommer att innehålla en förteckning över alla hus med faktauppgifter som gatuadress, husnummer, tomtbeteckning, byggnadsår, tid för renovering/ombyggnad och ägare. Denna del av boken ska kunna fungera som uppslagsbok och förhoppningvis leva långa tider för de som är intresserade av husens historia.

Dessutom kommer boken att innehålla olika kapitel som berättar människornas och samhällets historia.

Första kapitlet, som jag skickade in idag, handlade om det hummerfiske som jag var med Martin Persson och Göran Torstensson på i september.
Nu senare ikväll ska kapitlet om sjöbodarna mailas iväg.

Det är så roligt det här och jag ska verkligen försöka bli färdig till sommaren.


Martin och Göran på hummerfiske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar