lördag 4 juni 2011

Min marknadsförare!

Jag har fått en försäljningsstrateg!
Jag hittade honom i en hammock här på Stocken. Göran Grell heter han, granne på Gamla vägen. Han bor i Georges och Jennys hus. George som hade taxirörelse och Jenny som skötte posten.

Vi bollade en stund, Göran och jag, bland annat om hur många böcker jag ska trycka, om hur boken kan marknadsföras, var de ska säljas osv.

Jag går ju fortfarande och funderar över hur många Stockenböcker jag ska trycka? 500? 600? Eller fler? Hur många kommer att köpa boken av oss som bor på Stocken idag? Finns det flera i varje hem som vill köpa? Kan före detta stockenbor tänka sig att köpa?
Göran tyckte jag skulle ha boklådor på olika ställen och att jag skulle erbjuda flera böcker till ett förmånligt pris.

Ja, vi får se. Folk från andra ställen än Stocken hör av sig och vill köpa. Senast var det en kvinna i Tönsäng.

Nu ska boken först bli klar. Har suttit med index hela dagen. Vilket pilljobb! Hoppas allt, eller i alla fall så mycket som möjligt, blir rätt. Så här trött var länge sedan jag var. I huvudet!

Nu är det en kall pilsner i trädgården som gäller! Fin kväll är det!


Göran Grell bollade med mig. Intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar