torsdag 2 juni 2011

17:e kapitlet inskickat

Somnade efter midnatt.
Vaknade innan kl 6.
Efter en promenad och frukost sitter jag framför datorn igen.

Det är boken som spökar dygnet runt nu, känns det som.
Ibland när det snurrar till ringer jag syster Monica och snabbkollar.
- Visst, hette mormorsmor Olivia?
Jag frågar trots att jag vet att det är så.

Nu är i alla fall kapitel 17 inskickat och jag kastar mig över nr 18. Inte så många kvar nu.
Och detta som "bara" skulle bli en dokumentation över husen på Stocken...


Det här är min mormor Maria och morfar Stefanus. De är med i kapitlet som handlar om de starka kvinnorna på Stocken som fick klara sig själva när männen omkom under fisket. Mormorsmor Olivia blev änka vid 37 år, mormor Maria vid dryga 50 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar