måndag 13 juni 2011

Ja, den blir klar till midsommar!

Nu blir det upp i lägenheten här i Katrineholm och läsa det sista korrekturet under kvällen.

När jag läste korrektur i helgen som gick så upptäckte jag att det saknades en del av det jag lämnat till tryckning.
Jag hade väl helt enkelt varit lite för optimistisk och skrivit på så att allt inte fick plats.

Så det blev till att plocka bort en del stora bilder och istället få in lite mer text.
Kanske förlorar utseendet på det, men det är inte mycket att göra åt. Information och fakta är viktigare i en sådan här bok.

Stackars tryckeriägare Johan och Jimmy som gör layouten. Att de står ut med mig så mycket som jag ändrar!

Men det gör de och för en stund sedan ringde Johan och sa att de ändrat enligt mina önskemål. Allt text kommer med!
Om jag läser korrektur på det sista och ger besked imorgon bitti, så blir det tryckning innan midsommar. Men då måste jag förmodligen åka till Växjö nästa vecka och hämta böckerna. Det är väl ingen av er som läser detta som ska till Växjö?

Jag vill ju så gärna stå under midsommarfirandet på lekplatsen för att sälja boken.

2 kommentarer:

  1. Åååå så roligt moster!! Kram Anna (tyvärr ska jag inte till Växjö...:((

    SvaraRadera
  2. Du är en fin supporter till mig, Anna!

    Elisabet

    SvaraRadera