söndag 2 maj 2010

Valborg i Västerås


Det blev inte Stocken för mig denna Valborg, utan istället hemma i Västerås. Var anlitad som vårtalare tillsammans med Västeråskonstnären Michael Genberg (det är han som har hotell både uppe i träd och under vatten och som vill sätta ett hus på månen).
Det blev ett annorlunda tal för att uttrycka sig milt. Vi hade inte förberett oss tillsammans, Michael och jag, utan vi improviserade efter hand.
Michael pratade bland annat om att göra val i livet och jag om vänskap. Under de senast åren, när jag jobbat som en tok, har jag inte riktigt hunnit med att ta vara på mina vänner. Nu när jag har förmånen att få ta det lugnt så har jag reparerat det. Återupptagit vänskap med gamla vänner och också att träffa nya vänner.
Ett är helt klart. Oavsett vad jag kommer att göra framöver, så ska jag ta vara på mina vänner på ett bra sätt.
Bilden ovan föreställer förutom Michael och jag också Citysamverkans vd Maria Foss, en modig kvinna som vågade anlita oss två för vårtalet.
Bilden togs av Lennart Klaar, stiftaren av Vänliga Västerås, som fanns på plats på Stora Torget och bjöd på kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar