torsdag 13 maj 2010

"Fisken" har öppet - smakar utmärkt!




Lasses fiskaffär vid bryggan nere på Stocken har öppnat för året. Ett säkert och efterlängtat vårtecken!

Det ser kanske inte så mycket ut för världen mina två mackor på bilden bredvid, men vad härligt det smakar. "Stockenröran" är vida känd häromkring. Gott nybakat bröd och röra, kaffe och mjölk och så kvällstidningen GT till det. Kan inte bli bättre.

På tal om GT så var det där jag var chefredaktör i början av 2000-talet. Vilka fina arbetskamrater jag hade.

- Du har aldrig arbetet på kvällstidning förr, så det kan du ingenting om. Men vi ska hjälpa dig. Tala om när du gör något bra och visa dig vägen när du är på väg åt fel håll!

Det var budskapet från medarbetarna med redaktionschef Jimmy Fredriksson i täten. Och de hjälpte mig, lärde mig en massa och jag tror aldrig jag haft så roligt och stimulerande som under tiden på "den lilla röda" i Göteborg.
På tal om arbetskamrater på GT så träffade jag tidigare chefen för samhällsredaktionen, Mats Wångersjö, i Prag nyligen. När Lennart och jag satt där och åt lunch vid en gatuservering kom Mats promenerande förbi.
- Hej Mats, ropade jag och han såg mäkta förvånad ut.
- Jag håller på och besöker europeiska huvudstäder, sa nyblivne pensionären Mats som varit ute med husbilen i en månad. Trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar