tisdag 18 maj 2010

Vilka goa gubbar helt enkelt!


Vilket härligt gäng vi har på besök! Åtta goa gubbar (Claes, Rolf, Ove, Göran, Tommy, Leif och Roney) som alla har det gemensamt att de arbetat på Göteborgs-Posten. Mest är de väl makens gamla arbetskamrater (från sätteri och teknik) men de är också mina gamla bekantingar efter alla mina 20 år på GP.

Först blev det lunch i underbart vårväder på terassen, nu kommer det lite regnstänk och vi flyttar in för att förhoppningsvis kunna flytta ut igen när det är middagsdags.

Och vet ni vad? Tre av gubbarna badade.

- Hur kändes det, frågade jag maken.
- Ja, rätt så gott faktiskt.
- Hur varmt var det?
- Säkert tio grader. Hunden badade också!
- Vilka badade?
- Rolf, Roney och jag, svarade maken.

Inget för mig. Det måste helst bli minst tio grader till. I alla fall minst 18 grader!
PS. Vem är det som säger att kvinnor snackar mer än män? Det gäller inte här i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar