fredag 14 maj 2010

Vi kollar läget och längtar!

Det är en sagolikt vacker kväll. Är det vår, eller försommar?
Solen håller på att gå ned, klockan är strax efter åtta och vi har +10.3.
Människor flanerar, grillar eller till och med sitter ute och bara njuter. Vi vet vad som väntar! Underbara ljuvliga sommar!
Fast vi väntar, både Thelma och jag. På några andra. Vi har nästan fått nog av att vara ensamma i fiskestugan. Nu längtar vi och tittar långt bort i horisonten för kanske kommer det någon där?
Jag får vänta till söndag kväll. Då kommer maken, vi ska se GAIS och sedan äta räkor, dricka vitt vin och bara vara. Skönt!

2 kommentarer:

  1. Gunnar Brolin15 maj, 2010 08:29

    Den som väntar på något gott- väntar aldrig för länge! Jag måste fråga- har Din hund Thelma blivit helt bra efter operationen och framförallt hur är det med Din egen rygg. Av Dina inlägg att döma så går Du långa promenader. Du har fått "stuns" på Dina ryggmuskler? Dum fråga, Du har den självdiciplinen som behövs! Vackert är det hos Dej på Stocken och ordningssamt ser det ut!

    SvaraRadera
  2. elisabet bäck15 maj, 2010 09:55

    Hej Gunnar!
    Tack vi mår bra, både Thelma och jag. Det var en rätt lång konvalecens innan Thelma blev bra, men nu märks det inget alls i hennes bakben trots att det sitter en skruv där istället för det avslitna korsbandet. De är duktiga på Strömsholms djursjukhus!
    Och min rygg är så himla bra! Knacka i trä! Jag kan utan problem gå en timma. Visst, känns det lite på morgonen när jag vaknar med efter promenaden utmed Mälaren mär jag suveränt. Jag hade en bra sjukgymnast i Tord Bergman. Han fick ordning på mig!

    Ha en bra helg!
    Elisabet

    SvaraRadera