fredag 15 oktober 2010

Förr låg skalen på stigarna...

... och nu ligger de vackert i en fin skål.



Häromkvällen träffades vi igen, "mina gubbar" Karl-Hugo, Gösta, Roger, Göran och jag. Denna gång skulle vi bland annat berätta om goda historier från Stocken. Det blev en hel del matnyttigt, bland annat om hur en smed slogs ihjäl här på 1700-talet och hur han spökande på Morlanda kyrkogård. Mer om det i kommande boken!

Vi pratade också om alla musselskal som naturligtvis blev efter att man tagit innehållet att fiska med.
- Skalen slängdes på stigarna på Stocken. Det var lite hårt först, men när man fått trampat sönder dem så blev det riktigt fint att gå på, sa Roger, som inte är så gammal men som kan väldigt mycket om Stocken.

Tur för mig! Hur skulle jag annars få veta något om jag inte haft "mina gubbar"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar