lördag 23 oktober 2010

Alla dessa fina hus på Stocken!

Här sitter jag i Västerås och tittar på hur det snöar där ute.

Längtar till Stocken och de fina promenaderna bland "mina" hus. Promenader som gör gott för själ och hälsa.

Har haft en hel del annat att göra under den senaste veckan, så det har inte blivit så mycket gjort med husdokumentationen. Det blir nog si och så med Stockenprojektet också veckan som kommer. Det får jag ta igen när jag kommer ned till västkusten om några veckor.

Tänker i alla fall fortsätta att uppdatera den här bloggen. Finns ju hur mycket material som helst i min dator att gräva fram blogginlägg om. Så fortsätt kolla min blogg och hör av er om ni har något på hjärtat.


Det lilla gula huset längst ned till höger på bilden lär vara Stockens äldsta hus. Alltså det som finns bevarat idag. Huset lär bland annat ha varit bostad för en skomkarare, hans hustru och deras fyra barn.
Nu tillhör huset fastigheten till vänster.

2 kommentarer:

  1. stellan sturesson25 oktober, 2010 18:30

    Hej Elisabeth. Det var fantastiskt trevligt att träffa dig och Lennart på er resa till södra Halland. Kul med ditt projekt om underbara Stocken. Det enda jag blir orolig för är att du ger dig själv för smala tidsramar. Maj är väldigt nära när man tänker i "boktid", eller hur?
    Varma hälsningar från din tidigare arbetskamrat Stellan och hans hustru Anki. Båda inbitna laholmare.

    SvaraRadera
  2. Tack för hälsning, Stellan!
    Ja, kanske är jag för optimistisk? Tänker bara att ska det bli klart måste jag ha tydlig tidsram. Är rädd att det rinner ut i den berömda sanden annars.

    Sköt om er, hälsa Anki!
    Vi träffar gärna er igen.

    Kram
    Elisabet

    SvaraRadera