måndag 25 oktober 2010

Fint inne i huset


Vilket vackert kök! Fint när gamla intredningar bevaras.



Jag är lyckligt lottad jag, som kan snoka runt inne i husen hos människorna på Stocken...

Nåja, nu ska vi kanske inte överdriva. Men projektet att dokumentera husen har gett mit en fin möjlighet att också komma in i husen. Det är fantastiskt att se ut genom fönstren och upptäcka att det finns andra vyer än de vi har i vårt hus på Gamla vägen.
Det låter kanske lite konstigt, men man får en annorlunda upplevelse varje gång man kommer in i ett nytt hus, hur det kan te sig i miljöerna. Lite svårt att förklara men jag hoppas ni fattar ändå.

Hos min syster Monica och svåger Sven-Åke har jag naturligtvis varit många gånger. De köpte huset på Gamla vägen 1 år 1996. (Du kan se hur huset ser ut i blogginlägget nedan)

Nu har jag fotograferat deras fina järnspis i köket. En spis som än idag värmer och gör gott, inte minst kalla och blåsiga höstdagar.

Har du några fina interiörer från ditt hus?
Då är jag väldigt intresserad för att kanske få med en bild i boken.
Snälla hör av dig!


Detaljstudie av min systers och svågers spis.


Inte helt nytt är detta strykjärn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar