måndag 26 juli 2010

Viktigt besök hos farbror Nils


Monica, farbror Nils och jag.

Min pappa John har varit död i 17 år. Min älskade farbror Gunnar lika länge. John och Gunnar följdes åt i alla år. De arbetade på samma fabriker och umgick mycket också på ledig tid. Så inte var det så konstigt att de också dog med några månaders mellanrum 1993, vilket också Gunnars fru Ruth gjorde.

Pappa hade fler syskon, Maria som dog i början av 1970-talet och Karl-Gustaf som dog i mitten av 1960-talet.

Lillebror till dem alla var Nils, sladdbarnet född 1928 och där det således skiljde 15 år på John och honom.

Nils lever än i sviterna efter en allvarlig hjärtattack för några månader sedan.
Idag åkte min syster Monica, hennes son Anders och jag och hälsade på Nils på pensionärsboendet på Ellös.

Vi hade en trevlig stund tillsammans!


Monica, Nils och Anders.


Monica och Nils hade trevligt tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar