söndag 25 juli 2010

Stigen för resten av mitt liv



Jag tar inte vägen över bergen idag.
Det har regnat hela dagen men eftermiddagen vill något annat.
När solen börjar titta fram är det dags för mig att gå ut. Finna mer ro och frid i naturen.
Jag går förbi campingen, över ängarna, in på stigen, förbi "andra campingen", landsvägen och ned för Slätternabacken.
Det är mycket okänt folk här just nu; de talar främmande tungomål, en del som jag förstår bra, andra där bara enstaka ord klickar till och så vissa språk där allt är obekant.
Men de flesta ser lyckliga ut, det värmer. Semester och ett veckert landskap gör gott. För själen, för relationer och för framtiden.

45 minuter är så välinvesterat. Det ger kraft just nu och längre fram.
På stigen för resten av mitt liv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar