tisdag 20 juli 2010

När vi lärde oss laga thaimat!

Thaimat är gott!
Men laga det?
Knappast aktuellt, trodde jag.
Innan igår.
För då var jag på matlagningskurs i församlingshemmet vid Morlanda kyrka.
Siriwan Hansson kommer från Thailand, bor på Ellös och håller matlagningskurser med mat från sitt gamla hemland.

Vi hade en mycket trevlig kväll! Lärde oss laga flera rätter och så hade vi roligt tillsamman också.



Siriwan Hansson lärde mig att laga god thaimat!


Läraren Siriwan Hansson lär oss göra fina mönster i gurkan.


Amy är gift med min systerson och en fin vän. Det var Amy som bjöd mig med till matlagningskursen!



Och till sist åt vi vår goda thaimat tillsammans. Annette Sjögren, Stina Persson, Amy Johnson, Siriwan Hansson och Agneta Norberg.

4 kommentarer:

  1. Å så trevligt! Jag hade också varit med (om jag fått) om jag hade bott lite närmare.....Men nu kan du ju bjuda på Thai när vi träffas;), kram från guddottern på spa

    SvaraRadera
  2. Det är klart att jag gärna bjuder dig.
    Hoppas ni har det himla skönt.

    Kram!
    E
    xxx

    SvaraRadera
  3. Elisabeth, så fin du är! Brun, blond, avslappnad, glad och smal!

    SvaraRadera