måndag 12 juli 2010

Trevligt att ses grabbar!


Lasse Edwarts och Anders Netshagen, Bohusläningens sommarpatrull som nått Stocken, och som båda varit mina arbetskamrater.

Efter en glass + lek på campingens lekplats gick vi hemåt igen, dottern, barnbarnet, maken och jag.
Och vem är det som kommer där framme på vägen? Ivrigt samtalande i fina röda tröjor och en med en kamera hängande på axeln?

Jo, Bohusläningens sommarpatrull Anders Netshagen (kreativt energiknippe) och Lasse Edwarts (mycket bra fotograf). Båda har jag arbetat med; Anders på kvällstidningen GT och Lasse på lokaltidningen Bohusläningen, två fina arbetsplatser som betytt mycket för mig under viktiga delar av mitt yrkesverksamma liv.

Det blev således ett kärt återseende och vi hann prata en hel del under den dryga halvtimme vi språkades vid. Ni vet hur det är, eller hus? Man minns spännande saker man gjort och så finns det ju flera gamla arbetskamrater som man måste kolla hur de har det nu för tiden. Man blir riktigt nostalgisk!

Imorgon får man ju kolla extra noga i Bohusläningen för att se vad grabbarna åstadkommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar