tisdag 14 september 2010

Vilken bra "forskardag"!



Vilken bra dag det blev!
Först det trevliga och givande samtalet med Ingeborg (se tidigare blogginlägg). Därefter gav jag mig ut i samhället för lite fotograferande av några hus.
Väl hemma igen satt jag och renskrev anteckningar, sorterade bilder och fixade med materialet i största allmänhet när det knackade på dörren.

Det är Elisabeth Storm som kommer på besök.
Elisabeth bor i Hus nr 58 på Linkälleberget 4, som hon äger tillsammans med sin dotter Malin. Elisabeth har med sig två bilder (den ena ser du högst upp) på hur hennes hus sett ut tidigare. Jag fotograferar snabbt av bilden för att ni ska kunna se här på bloggen. Senare hoppas jag få mer experthjälp med inscanningen, så det blir bättre kvalité.

Den äldsta bilden på Elisabeths hus är från ca 1935. En verkligt fint kort som visar den vackra stenmuren och verandan som nu är riven. De flesta verandor och trapphus har rivits dels för att lämna plats åt mordernare utseende, dels för att de var i för dåligt skick för att bevara.

Elisabeth går hem en sväng och kommer tillbaka med ytterligare fina bilder.
Härligt med all den fina hjälp jag får av så många husägare på Stocken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar