tisdag 28 september 2010

Vackra men sura



Det har varit kallare idag.
Det blåser nästan lika mycket. Just nu 7 m/sek vid Måseskär.
Thelma och jag går över bergen på eftermiddagen och njuter av den höga luften, den fina solen och blåsten som river tag i oss. Det här är verkligen mitt andningshål.

Vi går förbi Svanviks skola där vi hade det så trevligt i lördags kväll. Samma dag hade jag fått fina bilder av Herborg och Olava. Några kort var tagna precis på samma ställe som min "äppelbild" ovan, vid "storskolan", den vänsta av de två byggnaderna.
Det var när Olava gick i skolan. Du kommer nog att få se kortet i min bok.

Undrar hur länge äppelträdet på bilden ovan har funnits där? Plockade barnen som gick i skolan äpplen här? Jag smakade på ett vackert äpple. Det var inte lika gott som det var vackert...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar