fredag 17 september 2010

"Mina" viktiga gubbar!

Vilken härlig kväll vi hade i mitt kök!
Arbetet med dokumentationen över husen på Stocken och berättelsen om människorna som bor där går framåt på ett finfint sätt.


Roger, Karl-Hugo, Gösta
och jag utgick från min pärm med bilder på alla husen. Vi startade med Hus nr 1 och så betade vi oss framåt. Under kvällens lopp hann vi med ca 25 hus, med mer eller mindre information om husen, deras historia och människorna som bodde där.
En del hus visste vi en del om redan från start, eftersom dagens ägare hört av sig, eller för att andra personer gett värdefull information till mig eller till Gösta, som jag gjort "fotjobbet" med när vi bland annat vandrat runt på Stocken och fotograferat alla hus.

Tack vare Rogers, Karl-Hugos och Göstas egna kunskaper kunde jag anteckna frisk under kvällen. Förutom fakta blev det en hel del skratt, goda berättelser och jag kunde flera gånger höja på ögonbrynen också.
Snart ska vi ses hemma i mitt kök igen. Det ser jag fram emot!

Ni som läser det här och har info om husen och stockenborna hör av er till mig!



Roger, Karl-Hugo och Gösta funderar, spekulerar, analyser och berättar allt de kan om Stocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar