söndag 26 september 2010

Gamla och nya bekantskaper!

Det är en lugn dag idag. Dagen efter festen på Svanvik som var mycket trevlig. Tänk vad Stockenföreningens styrelse + frivilliga gör det fint för oss andra. Tusen tack ska ni ha!

Vi var ca 70 personer som åt mexikansk buffé, dansade och umgicks.
Med på festen var naturligtvis många bekanta ansikten men också några nya. Bland annat två nya personer som skulle ligga första gången i sitt nyinköpta hus på Stocken! Vi satt och pratade en hel del och lärde känna varandra. Bra att de nya kommer in i gemenskapen så snabbt.

Kusin Ulf-Göran, som skötte mikrofonen, gav mig chansen att prata inför församlingen om min husinventering. Bra, för jag behöver all "reklam" jag kan få.
Idag har det knackat på dörren flera gånger och fler hus har "kommit in". Det blir fler och fler till den digra samlingen av ca 100 hus som ska dokumenteras.

Just nu (söndag eftermiddag) blåser det 10 m/sek. Vi tog en promenad, maken och jag, och såg flera båtar som låg startklara för morgondagens hummerfiskepremiär. Jag har ju fått löfte om att få följa med ut och dra tinorna men då måste det vara bättre väder.

Jag trägade också gode vännen Christer nere vid fiskaffären. Han var där och tog upp en båt med en kompis från Hermanö.
Nere vid bryggan hade Sjöräddningen lagt till med en sjuktransport som åkte vidare med ambulans.
Om det kan man läsa på http://www.sjoraddning.se/karingon/
Underbart att Sjöräddningen finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar