tisdag 14 september 2010

Ingeborg kollar på gamla bilder!


Ute viner vinden och jag blev hur blöt som helst när jag tog morgonpromenaden med Thelma.

Jag ringer till Ingeborg Gustafsson, 93 år, för att höra om det är ok att jag kommer och visar några bilder för henne. Jo, jag kan komma.
Jag kokar kaffe och tinar några av mina "mutkanelbullar". Nu får jag snart baka igen.

- Vad lik du är Vera, utbriser Ingeborg när jag kommer in i hennes kök.

Det värmer! Min syster säger alltid att jag mest är lik vår pappa. Inget fel i det, men jag blir nöjd när jag nu får vara lik mamma också.

Ingeborg är född 1917, året efter mamma. De var mycket nära vänner som unga och jag får väldigt bra hjälp av Ingeborg att identifiera ungdomarna på de gamla korten.
Viktig källa att prata med således. Några av bilderna tänker jag ha med i min bok om Stocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar