torsdag 10 juni 2010

Och vem är Gris-Nils?


Nystädat och ny vattemätare i huset.
Det sistnämnda fixade en gubbe från Orust kommun, fast på uppdrag av Boverket.
- Vart åttonde år ska vattenmätaren bytas, sa den trevlige kommunmannen.

Han hade sett att jag vädrade sängkläder och då kom han snabbt.
- Vet du om det är fler hemma runt omkring?
- Jag kan släppa in dig på några ställen, svarade jag.
- Bor hela din släkt här, frågade han efter uträttat jobb i husen hos de släktingar dit jag har nyckel.

Ny är det nystädat också. Fint inför morgondagen då yngsta dottern och maken kommer.
Tror jag ska sätta in några vita syrener, så det luktar extra gott.

Sedan ska jag gå till campingen och hyra en stuga åt goda vänner från Västerås som kommer på räkfrossa och Gris-Nils i augusti. Vad Gris-Nils är för en gubbe? Vet inte, men han är en programpunkt på campingens pub. Ska underhålla oss. Det blir nog en upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar