fredag 25 juni 2010

En alldeles förträfflig början på midsommarafton!

Vilken underbar midsommardagsmorgon!
Jag tar promenaden över Slätterna och njuter varje steg jag tar. Naturen är klädd i bästa kostymen, göken gal fortfarande och jag möter en trevlig man:
- Hoppas du får en bra midsommar, säger mannen och jag kan naturligtvis inte annat än att önska likaledes.

Det finns mycket tid för tankar när man är ute och promenerar, även om jag tränar på "mindfullness", det vill säga att bara vara där jag är just nu.
Hur kommer det att vara nästa midsommarafton? Det har hänt så mycket för mig under det senaste halvåret att jag inte kan låta bli att fundera. Att ge sig ut i osäkerheten jobbmässigt har gett mycket av lärdom inför framtiden, det finns sådant som bara gjort gott och annat som "skavt".
Jag är alldeles övertygad om att jag kommer att ha stor nytta av all denna erfarenhet framöver vad det än blir som jag tar mig för.

Nu ska vi njuta av midsommarafton. Inte ett moln på himlen. Blåser kanske lite för mycket från väster, men det mojnar nog framåt eftermiddagen. Många människor här i fiskesamhället, glada röster, barnskratt och förväntan i luften.
Finfint!




Den här fina synen mötte mig i morse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar