fredag 11 juni 2010

Vi väntar invasion!



Idag är det fredag och jag hoppas det kommer lite mer människor hit till Stocken då.
Tyvärr inte i husen närmast mig. Syster och svåger är i Örebro och familjen Johnson är hemma i Laholm (utom Christoffer som jobbar på campingen).

Men maken och dottern kommer! Det ska bli supermysigt. När fiskaffären öppnar klockan tolv så ska jag köpa räkor (hoppas inte de är för dyra!) och Stockenröra till lunch. Nu är jag trött på omelett till lunch!

Imorgon lär det bli mycket folk på Stocken. I alla fall på Tofta för där är utställning av veteranfordon och rally med gamla bilar och mopeder. Det kommer att bli en folkfest, var så säker!

På morgonpromenaden såg jag hur de till och med gjort iordning en av ängarna med band. Antingen för utställningen av veteranfordon eller också för p-plats till alla nya bilar som kommer. Det är ett av problemen här på Stocken, att det finns så få parkeringsplatser. Det kunde varit läge för en fin restaurang nere vid vattnet men som sagt det är för få p-platser både för bilar och båtar.

www.veterandelar.net läser du mer om utställningen.

2 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Oh va det låter gott med stockeröra.
    Nu har vi precis varit på skolavslutning i Laholms kyrka. Roligt att vara tillbaka i kyrkan igen efter några års uppehåll.
    Ha en bra helg och hälsa make och dotter.
    Kramar. Veronica

    SvaraRadera
  2. Elisabet Bäck11 juni, 2010 13:45

    Hej, Veronica, och TACK för kommentar här på bloggen. Jag älskar när någon hör av sig.
    Stockenröran var precis lika god som vanligt. På nybakat bröd från campingen och nybryggt kaffe. Nu ska Thelma och jag ta den vanliga lunchpromenaden. Tycker inte jag gör annat än är ute med hunden.
    Sedan sover jag middag! Om jag har det bra? Ja! Men det blir lite ensamt härutan er alla. Tur att jag i alla fall har sett Christoffer ibland.
    Kramar till er alla!
    E

    SvaraRadera