måndag 22 november 2010

Kontrasternas Stocken

Blev lite överraskad när jag vaknade idag. Snön virvlade runt under gatlampan vid Egons hus.
Jag trodde inte snön skulle komma förrän på tisdag? Lite lurigt att lita på väderprognoserna de senaste veckorna.

Just nu sägs det blåsa 10 m/sek, nordostlig vind vid Måseskär. Det kan nog stämma eftersom det knäpper i min spisfläkt.
Vinsstyrka och vindriktning ska enligt prognosen hålla i sig några dagar, det kan till och med blåsa upp lite mer.

Jag är spänd på hur det blir till helgen. Vi får huset fullt av släkt och vänner som traditionsenligt ska äta julbord på Petersons krogKäringön. En av årets höjdpunkter!
Själv kunde jag inte vara med förra året eftersom jag var i Indien på konferens. Men i år är det dags för mig att ansluta igen. Detta år blir vi 17 personer, inte illa.

Thelma och jag trostade vädret idag och gick över bergen. Lite halt och blött men fint, som vanligt. Jag älskar den rundan!


Isen börjar lägga sig på dammarna uppe på berget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar