torsdag 4 augusti 2011

Sortera och lämna tillbaka

Nu när boken är klar har jag börjat sortera i allt material som jag samlat på mig.
En del bilder, handlingar och dokument har redan hittat tillbaka till sina ägare, annat återstår att gå igenom. Ni vet hur det är. Man tror att man har väldigt bra koll på allt som finns i högarna men så är det dessvärre inte. Jag borde varit noggrannare när jag lånade bilder och böcker. På en del kort står prydligt och fint vem jag lånat bilderna av, på andra står ingenting.

Men det ska säkert gå bra att få ordning på allt.
I Stockenboken tror jag mig ha ett 300-tal bilder. Det var rätt mycket att hålla reda på! Det var också det som gjorde att tryckningen boken drog iväg kostnadsmässigt. Många av bilderna är ju också färgbilder.

Ändå är det säkert ett 100-tal bilder till som jag scannat in men inte använt.
Som den här bilden till exempel.
Det föreställer Rune Martinsson och hans barn Benny, Annika och Gun.
Familjen Martinsson bodde i det som fortfarande i folkmun kallas för "Helges café" på Gamla vägen.


Bilden på Rune Martinsson och hans barn Benny, Annika och Gun är tagen cirka 1960, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar