fredag 5 augusti 2011

Nötta trappsteg



Under mina fina år på Stocken har jag upptäckt mer och mer av det som man kanske inte först lockas och charmas av.
Som trappan här ovan till exempel.
Det finns något magiskt med den här gamla stentrappan, tycker jag.
I all sin enkelhet är den stilren och vacker.
Det är det ena.
Det andra är att trappan sätter igång mina fantasier.
Hur gammal är trappan? Vem har gått här?
En förälskad ung kvinna på väg till ett kärleksmöte?
En gammal sliten nästan blind fiskare med bara några veckor kvar att leva?
En kvinna som bar "skithinken" på väg till någon skreva att slänga avträdet i?
Eller kanske kvicka små pojkben på jakt efter en kompis som gömt sig?

Vad väcker trappan för tankar hos dig?
Det skulle jag gärna vilja höra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar