måndag 1 augusti 2011

Bajset gör mig så glad

Förmodligen är det kanske lite perverst.
Men jag blev väldigt glad när jag såg bajs idag.
Det är på samma tydliga ställe som tidigare år. På den träspången när vi gick över Nordängarna, eller Aspelunden som jag brukar kalla det.

Bajset tillhör räven som vandrar runt på Stocken.
Det var förra året som jag noterade bajset första gången. Det låg lite här och där; på broar, stenar eller andra tydliga ställen. Via kompisar lärde jag mig att det är så räven gör. Markerar revir tydligt så att man ska se.

I år har jag inte sett så mycket bajs, men det kan också bero på att jag (dessvärre) inte varit så mycket på Stocken som förra året.

Om det är samma räv som förra året det har jag ju ingen aning om.
Men roligt är det i vilket fall som helst.


Rävbajset på tråspången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar