lördag 10 september 2011

Vackra att titta på


Jodå, Lennart badar idag också! Fast han inte tror att det är mer än runt 16 grader.
Det är inget för mig.

Det ligger ett dis i luften idag. Rätt blött i markerna och det är bra att ha gamla gympaskor att gå i. Var de nya är vet jag inte. Har tappat bort dem, hur man nu kan tappa bort ett par skor.

Överallt är det bär på buskarna. Slånbär naturligtvis och nypon.
Förr tog man tillvara de här bären, nu tittar jag på dem.

När jag skriver det här är klockan strax innan sju på kvällen och det är +16 grader ute, ungefär lika mycket som i vattnet alltså.
Klippte gräset för sista gången för i år gjorde jag tidigare på dagen. Eller behövs det kanske en gång till?
I så fall får det bli 24 september, för då kommer vi nästa gång. Hörde av kusin Ulf-Göran att drygt 70 personer anmält sig till Höstfesten Svanvik.
Nästan lika många som lokalen får ta. Det finns ett maxtal på 80 enligt brandmyndigheterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar