söndag 13 mars 2011

Måsarna har börjat skrika

Är det vår i luften?
I alla fall lite?

Ett vårtecken var i alla fall tydligt i helgen. Måsarna skrek på ett annat vis. Jag vaknade på morgonen av ett fastligt väsen utanför husknuten.
- Ja, det gör de vid denna tid på året. De låter annorlunda när det blir vår, sa Martin Persson, som jag mötte på kvällspromenaden.

Och vem vet det bättre än Martin? Han som lever så nära naturen under alla årstider.

Det finns flera sätt att titta på måsar på Stocken. Dels de levande, dels de som smyckar ett av de fina gamla husen nere i samhället.
Hus nr 37 som är ett av de hus som jag än så länge inte vet så mycket om.
Men det ska vi ändra på. Hoppas de som sakans snart hamnar i min brevlåda på Gamla vägen 5. Om inte tänker jag börja knacka dörr i april, så jag får in alla till boken.


Hus nr 37 är ett spännande hus, format efter marken.


Fönstren på hus nr 37 är också lite annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar