lördag 12 mars 2011

Trevligt med nytt folk!

Det här är Göran och hans son Fredrik. Jag stöter ihop med dem när jag är ute och tar en promenad. Turligt nog har jag mitt formulär med mig. Jag sticker det i handen på Göran.
- Jag dokumenterar husen på Stocken. Ett arbete jag började med i höstas och som jag hoppas få klart utan att det dröjer allt för länge. Helst av allt till sommaren, men det är möjligt att det tar ett tag till. Jag är jätteglad om du fyller i fakta om ditt hus, säger jag.

Göteborgaren Göran har köpt fiskhandlare Gerhard Petterssons hus som byggdes i mitten av 1940-talet. Här var tidigare beteshagar för djuren som tillhörde "Torpet". De nya husen byggdes av jämngamla män och kvinnor som gift sig och nu skulle ha något eget att bo i. Här i husen bodde min moster Gunhild och Gustaf Wilhelm i ett annat hus morbror Gunnar och Elly. Dessutom också Valter och Elsa och Bengt och Greta.

Göran och sonen Fredrik har precis varit iväg och köpt en båt.
- Jag tänker renovera huset utanpå, berättar Göran. Jag ska sätta trä på igen som det var en gång.

Trevlig med nya människor här på Stocken!
Välkomna!


Göran och hans som Fredrik utanför "Gerhards hus".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar