söndag 9 oktober 2011

Vill sitta på den här bänken och bara vara...

Jag kan inte se mig mätt på denna fantastiska bänk!
Jag stannar alltid till när jag kilar förbi.

Det är det som är så bra med hur det är på Stocken till skillnad från en del andra orter i Bohuslän.
Här stänger inte människor in sina tomter med staket och annat som skiljer oss åt.
(Ja, några kanske gör det men tack och lov är de få!)

Här fortsätter de flesta av oss i den andra som Anders Falk satte förutsättningarna för. I ett samhället som Stocken måste man kunna gå över varandras tomter för att komma fram.

Ser ni så läckert bänken är anpassad efter nivåskillnaden? Med travade stenar ovanpå varandra.
Bänken tillhör familjen TullbergStockeberget 1.
Grunden som ni ser bakom bänken är precis som den var när huset byggdes av min morfar Stefanus och min mormar Maria.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar