lördag 29 oktober 2011

Vilken fin morgon!

Efter tio(!) timmars sömn möter jag en underbar förmiddag på promenaden med Thelma.


Thelma och jag går som vanligt ned till campingens badplats. Längst där borta i horisonten skymtar Käringön

Jag möter Ingrid Lernstedt, som bor i Hur nr 27Stockenvägen 4.
Huset som fortfarande går under benämningen "Henrikes", efter Henrik Samuelsson som byggde huset 1880.
1953 köpte Anders och Margret Jonsson huset och så långt in som på 1960-talet fanns "Margrets stuvbod" som både sålde tyg och leksaker.
1967 köpte Ragnar och Ingrid Lernstedt huset.

- Vilket underbart väder, säger Ingrid, och jag kan inte annat än hålla med.

Vi ser att den "grå" kommer en bit bort, utan koppel, så jag och Thelma går en liten omväg.
"Den grå" heter Snurra, och bor granne med "Henrikes" på Stockenvägen 6, och Thelma är inte bästa vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar