onsdag 31 mars 2010

När känslorna tar överhanden, då går jag ut i naturen.
Oavsett om det är i dur, eller moll.
Det är så lätt att bli överilad. Jag höll på att bli det idag.
Jag var överilad ett tag.
Då finns det inget bättre än att naturen rister tag i dig.
En nordanvind som griper tag, en västlig vind som får mig att kippa efter andan eller en smekning som kommer från ingenstans och tar mig i sin famn.
Här ute lever jag. Oavsett om det är njutning, sorg eller hänryckning.
Här ute är jag allt med det som är runt mig.
Samtidigt som jag är ingenting i det stora hela.
Det passar mig alldeles utmärkt!

3 kommentarer:

  1. Så otroligt vackert! Mycket fin blogg du har startat också - den ska jag följa!

    SvaraRadera
  2. Ja, har du vägarna förbi Bohuslän är du hjärtligt välkommen! Eller om du är i Göteborg, så kanske vi kan ses här ute och ha det trevligt en kväll. Jag ska försöka vara här rätt mycket i maj.

    Påskkram
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Fint och poetiskt om ditt Bohuslän. Och livet i stort och smått

    SvaraRadera