måndag 29 mars 2010

Fin blå boll visade upp sig


- Du behöver träna lite mer, sa min sjukgymnast Tord. Har du köpt bollen än som jag sa till dig att göra?
- Nej, var jag tvungen att erkänna.
- Då går du och gör det!
Och så fick det bli. Jag gick till Clas Ohlson och köpte en fin ljusblå boll. Tord hade rätt i att bollarna är hundralappen billigare hos Ohlsons än på andra ställen. Och de blåste upp den för mig också, så jag kunde gå genom centrala Västerås med en uppblåsbar boll.
På vägen hem gick jag in i Triumph i Sigma för att köpa världens finaste pyjamas som jag spanat in. Den ska jag ha med mig och fira påsk i på Stocken.
- Vad är det för boll du har, frågade butiksinnehavaren.
- En ny träningsboll, svarade jag.
- Vad ska du ha den till?
- Träna mitt diskbråck. Min sjukgymnast tycker att jag måste börja träna mer hemma.
- Hur gör du då, undrade kvinnan.
- Vill du att jag ska visa dig?
Sagt och gjort. Där låg jag på golvet utanför provhytterna och visade min ryggövning.
Vi pratade en lång stund, den trevliga kvinnan och jag. Om våra diskbråck, om träning, om att sköta sig, hur det blir när man inte kan röra sig som tidigare. Ja, om en massa. Vi hade riktigt trevligt.
Tack vare en ljusblå fin boll.

1 kommentar:

  1. Jag kan se dig framför mig, på den blå bollet på golvet utanför provhytterna. Härligt!

    SvaraRadera