onsdag 17 juli 2013

Vi hälsade på hos...

... Helge GustafssonLysekils-Posten häromdagen.
Jag arbetade för Helge sommaren 1977 innan jag började på Göteborgs-Posten.
Jag hade precis slutat på Mölndals-Posten efter att ha arbetat där i tre år. Var mellan två jobb, så att säga.

Hos Helge fick jag betalt per rad (ja, det kunde vara så förr) och det passade ju mig jättebra, långskrivare som jag var. Mest blev det reportage från Orust, där jag bodde hos pappa på Ellös.

Brukar hälsa på Helge då och då i Sveriges vackraste tidningshus, där det STORA stenhuset ligger mitt i hjärtat av Lysekil.
Denna gång hade jag med mig PeO Wärring, min koncernkollega och tidningschef på Eskilstuna-Kuriren, samt PeO:s fru Kicki och min man Lennart.

Väldigt trevligt hade vi hos Helge!
Som alltid!

Jag, Helge och PeO framför fina stenhuset i Lysekil.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar