lördag 25 februari 2012

Släktforskare lyssnade ivrigt

Idag har jag varit på Kulturhuset i Henån och hållit föredrag för Orust släktforskarförening.
Kul att träffa nya människor som är intresserade av det man håller på med.

Jag pratade förstås om boken Stockenboken.
Jag satt till klockan ett i natt för att förbereda mig ordentligt med ett bildspel som var upplagt efter några hus och med bilder därefter som hade med huset att göra, på personer, gamla och nya vyer och så vidare.
Och vet ni vad som hänt när jag kom till Kulturhuset och hade satt på min dator? Jo, datorn hade sorterat hela mitt bildspel i alfabetisk ordning så det var ett huller om buller med mina bilder.

Nåja, det gick bra ändå. Jag fick improvisera och hoppa runt mellan de 87 bilder som jag visade.

På vägen hem gick jag förbi Turistbyrån och konstaterade att de hade tiotalet böcker kvar. Så skulle du vilja köpa en bok, så finns det alltså böcker där.


Ett 20-tal personer kom för att lyssna på mitt föredrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar