söndag 25 december 2011

Så ser det inte ut nu...

Bilden nedan är tagen på julafton vid 15-tiden.
Så ser det inte ut nu.

För nu tar det tag i taket.
Ute vid Måseksär blåser det 18 m/s, styv kuling. Och värre ska det blir. Runt midnatt spås storm och 25 m/s, allt enligt den förnämliga sajten http://www.sjoraddning.se/

Det händer rätt ofta att jag går in där när jag sitter på jobbet i Katrineholm och drömmer mig till västkusten och Stocken. Sluter ögonlocken och tänker på hur det är här.
Speciellt förtjust är jag nog det vinden gör med havet; ibland spelegblankt och i bland ett stormande hav, fyllt av vita vågor.

Bilden nedan tog jag igår på julafton, uppifrån Ropeberget. Det lilla samhället du ser är Råön, där det inte längre bor några bofasta. Den sista som bodde på Råön hette Kristin.

Uppe på Ropeberget stod man och ropade när man ville bli hämtad.
Det är en fantastiskt utkik här uppifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar