fredag 11 november 2011

Fina ord som värmer!

Hej Elisabet
Häromkvällen läste jag din bok. Vilket arbete och omsorg du lagt ner på att skildra din härliga plats på jorden!
Det är en rik källa av kunskap att gräva ur. Det är viktigt att sådana lokal berättelser blir nedtecknade för eftervärlden och jag kan kan tänka mig att boken uppskattats av de boende på Stocken, både av sådana som bott där länge liksom nyinflyttade.
För mig utgör den en viktig pusselbit i min förståelse för kustens villkor och historia.
Mycket spännande läsning som jag säkert kommer att få anledning
att återvända till!

Tack för trevlig läsning!
Hälsningar Ida som ikväll ska till Marstrand för intervjuer

Ida de Wit Sandström
Doktorand och koordinator för projektet Framtidskuster som delfinansieras av
Interreg IV A, EU:s regionala utvecklingsfond.

PS. Vill ni kolla vilket projekt det är som ovan nämnda Ida är med i så gå in på
www.framtidskuster.org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar